Misinterpreted Comics

11 11 2010

Wakaka~!

I let you figured out yourself what it is, hahaha
View More….

Source : dont-panic.co.uk





The Vacuum Cleaner

10 11 2010

Introducing Chapparal 2J, the racing car nicknamed The Vacuum Cleaner. Why is it called that way? With its boxy back and enclosed rear tyre, it looks more like a spaceship than a car.
View More…

One thing that separates 2J than any other racecars is not just its shape. Its the secret lies within the shape. Chapparal 2J has 2 engines. Why need 2? Well the first engine is a 700horsepower engine that driven the car to move. Another engine is a 45hp snowmobile engine use solely purpose to drive out 2 large fans on the back of the car to suck out the air inside the boxy body, creating a vacuum that sucks out ground and giving extraordinary down-force. Crazy huh?
The 2J competed in the CanAm series and often qualified at least 2 seconds quicker than the next fastest car, but was not a success because it was plagued with mechanical problems. It ran for only one racing season in 1970 after which it was outlawed by the SCCA (even though it was approved by the SCCA prior to the car’s first race). The SCCA succumbed to pressure from other teams, McLaren in particular, who argued that the fans constituted ‘movable aerodynamic devices’ which were outlawed by the international sanctioning body FIA (which was first applied against the 2E’s adjustable-wing). There were also complaints from other drivers saying that whenever they drove behind it the fans would throw stones at their cars. McLaren argued that if the 2J was not outlawed, it would likely kill the CanAm series by totally dominating it – ironically, something McLaren had been doing for years. A similar suction fan was used in Formula 1 eight years later for the 1978 Swedish Grand Prix, by the Brabham BT46B but was banned soon after.

http://www.youtube.com/v/rWzUsW18k3c?fs=1&hl=en_US&color1=0x3a3a3a&color2=0x999999
Now that a true road cleaner!
Source : wikipedia.org





How You Save the Earth

10 11 2010

By reusing plastic bags. FAIL

Source : treasure-images.com





Magic Halo Helicopters

9 11 2010
These helicopters emit a strange magic-like particles on their blades as they lift-off. Now what are these weird things?
View more…

Apparently these are called The Kopp-Etchell Effect

“When a helicopter is flown near to the ground in desert environments abrasion occurs from the sand striking the rotor blade. At night, the sand hitting the metal abrasion strip causes a visible corona or halo around the rotor blades. The corona effect is caused by the oxidation of eroded particles resulting in visible corona.”



Source : chilloutpoint.com





Parking Bertingkat

9 11 2010
Bila beli rumah teres, satu masalah yang korang mesti pening nak fikir mesti parking kalau korang ada banyak kereta. Kan best kalau ada parking bertingkat mcm ni, jimat ruang dan jiran-jiran pun tak marah korang parking dekat runag kawasan dia, haha.
View More…

Kalau ini macam pencuri pun tak boleh nak curi kereta korang, parking bawah tanah. Haha, hujan pun selamat.

Source : todotonterias.com





Karangan terbaik UPSR 2007

7 11 2010
Imaginasi budak-budak ni kadang-kadang melampau-lampau. Pengaruh TV barangkali.
View More…

Pagi itu pagi minggu. Cuaca cukup sejuk sehingga mencapai takat suhu beku. Sebab itu saya tidak mandi pagi sebab air kolah jadi air batu dan air paip tidak mahu keluar sebab beku di dalam batang paip. Pagi itu saya bersarapan dengan keluarga di dalam unggun api kerana tidak tahan sejuk. Selepas itu emak saya mengajak saya menemaninya ke pasar. Tetapi saya tidak mahu.
Selepas emak menikam perut saya berkali-kali dengan garfu barulah saya bersetuju untuk mengikutnya. Kami berjalan sejauh 120 kilometer kerana pasar itu letaknya 128 kilometer dari rumah. Lagi 8 kilometer nak sampai pasar saya ternampak sebuah lori kontena meluru dengan laju dari arah belakang.
Dia melanggar emak saya. Emak saya tercampak ke dalam gaung. Dia menjerit “Adoi!”. Lepas itu emak saya naik semula dan mengejar lori tersebut. Saya pun turut berlari di belakang emak saya kerana takut emak saya melanggar lori itu pula. Pemandu lori itu nampak kami mengejarnya. Dia pun memecut lebih laju iaitu sama dengan kelajuan cahaya. Kami pula terpaksa mengejar dengan lebih laju iaitu sama dengan dua kali ganda kelajuan cahaya. Emak saya dapat menerajang tayar depan lori itu. Lori itu terbabas dan melanggar pembahagi jalan lalu bertembung dengan sebuah feri. Feri itu terbelah dua.
Penumpang feri itu yang seramai 100 orang semuanya mati. Pemandu feri itu sangat marah. Dia pun bertukar menjadi Ultraman dan memfire pemandu lori. Pemandu lori menekan butang khas di dalam lori dia..lori itu bertukar menjadi robot Transformer. Mereka bergaduh di udara. Emak saya tidak puas hati. Dia pun terus menyewa sebuah helikopter di GentingHighlands dan terus ke tempat kemalangan. Dia melanggar pemandu feri yang telah bertukar menjadi Ultraman itu.
Pemandu feri itu terkejut dan terus bertukar menjadi pemandu feri semula lalu terhempas ke jalanraya. Pemandu feri itu pecah. Pemandu lori sangat takut melihat kejadian itu. Dia meminta maaf dari emak saya. Dia menghulurkan tangan ingin bersalam. Tetapi emak saya masih marah. Dia menyendengkan helikopternya dan mengerat tangan pemandu lori itu dengan kipas helikopter. Pemandu lori itu menjerit “Adoi..!” dan jatuh ke bumi. Emak say menghantar helikopter itu ke Genting Highlands. Bila dia balik ke tempat kejadian, dia terus memukul pemandu lori itu dengan beg tangannya sambil memarahi pemandu lori itu di dalam bahasa Inggeris.
Pemandu lori itu tidak dapat menjawab sebab emak saya cakap orang putih. Lalu pemandu lori itu mati. Tidak lama kemudian kereta polis pun sampai. Dia membuat lapuran ke ibu pejabatnya tentang kemalangan ngeri itu. Semua anggota polis di pejabat polis itu terperanjat lalu mati. Orang ramai mengerumuni tempat kejadian kerana ingin mengetahui apa yang telah terjadi. Polis yang bertugas cuba menyuraikan orang ramai lalu dia menjerit menggunakan pembesar suara. Orang ramai terperanjat dan semuanya mati.
Selepas itu emak saya mengajak saya ke pasar untuk mengelak lebih ramai lagi yang akan mati. Di pasar, emak saya menceritakan kejadian itu kepada penjual daging. Penjual daging dan peniaga-peniaga berhampiran yang mendengar cerita itu semuanya terkejut dan mati. Saya dan emak saya terus berlari balik ke rumah. Kerana terlalu penat sebaik saja sampai di rumah kami pun mati. Itulah kemalangan yang paling ngeri yang pernah saya lihat sebelum saya mati.
Source : Anonymous




Jet Ski Across The Pacific

7 11 2010

Wanna break a record? Easy, just follow Google Earth’s direction. FAIL!








Follow

Get every new post delivered to your Inbox.